Beeldmerk (Logo)

(…) Het logo dat voor een bedrijf of instelling gecreëerd wordt, is bedoeld om de visuele waarneming te vergemakkelijken. Zodra iemand dit embleem waarneemt in een reclamecontext of samen met een andere schriftelijke of geïllustreerde mededeling, zal er onmiddellijk een associatie ontstaan. Het embleem schept dus een visueel contact tussen de merkbezitter en het publiek (…) , is het logo niet van aard om een onmiddellijk publicitair succes te oogsten. Het dient een blijvende creatieve prestatie te zijn. (…) Het creëren van logo’s of emblemen behoort daarom tot de mooiste, maar ook tot de moeilijkste opdrachten op het gebied van de grafische vormgeving. (…)

Paul Ibou, voorwoord van Logobook 3

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s